Pages

Wednesday, 30 August 2017

FeiyuTech Vimble c - testy gimbala do telefonu komórkowego

Pare miesięcy temu otrzymałem do testu gimbal Vimble c. Jest to niewielki, trzyosiowy stabilizator dedykowany do smartfonów. Rozmiar i wygląd raczej nie wskazywały na to, że po urządzeniu można się spodziewać genialnych rezultatów.



Telefon zawieszony na gimbalu zdaje się lewitować - ruchy w górę w dół i na boki przesuwają smartfon, ale zachowują go w tej samej pozycji. Vimble c jest w stanie wydajnie optymalizować ruch smartfona w powietrzu w taki sposób, że materiał wyjściowy jest zupełnie inny niż wideo nagrywane z ręki. Tak mówi teoria.

W praktyce różnica między nagraniami z gimbalem i bez niego jest ogromna. Nagrania telefonem oczywiście nie mogą się równać z materiałem z kamer i lustrzanek, ale to zaskakujące jak olbrzymią różnicę potrafi zrobić dobre wystabilizowanie obrazu.

Vimble c udało mi się przetestować na wakacyjnym wyjeździe i okazało się, że efekt finalny jest ciekawy, wziąwszy pod uwagę, że używałem smartfona z niższej półki, więc zdecydowałem się zaprezentować. Oceńcie sami.